5 Tips voor het krijgen van een sixpack

5 Tips voor het krijgen van een sixpack.
De meeste mannen hebben zichzelf deze vraag al is gesteld, een sixpack is tenslotte erg mooi. Niet alleen kwijnen hordes vrouwen weg bij het aanzien van een strak gespierd lijf, maar ook tegenover andere mannen wordt dit gezien als een soort status symbool. Wat je reden ook mag zijn om een strakke buik te willen hier 5 tips om jou te helpen je doel te bereiken!

1. Let op je voeding

Ongeacht wat je traint of om welke reden je traint “you can’t out train a bad diet” Wat wordt hiermee bedoeld vraag je jezelf af? Simpel hoe hard je ook traint hoeveel crunches of sit-ups je ook doet als je meer calorieën eet dan dat je verbrandt val je niet af.
Alle energie die je tot je neemt maar die niet wordt opgebruikt wordt opgeslagen in de vorm van vet. Een goede eerste stap voor het krijgen van een sixpack is dus om niet te veel energie tot je te nemen. Hiervoor zijn meerdere manieren mogelijk.

Je kunt hetzelfde blijven eten maar meer gaan verbranden, dit betekent meer sporten, meer bewegen, meer trainen, met de fiets ipv met de auto, niet wandelen met de hond maar hardlopen, je snapt het wel.

Een andere manier is om minder energie te nuttigen, en dit is vaak makkelijker. Je hoeft namelijk niet ineens hardcore te gaan diëten. Vaak is op je voeding letten en bewust worden van wat je eet al genoeg om betere keuzes te maken. We snappen allemaal dat fastfood geen goed idee is, en ook iedereen kan wel is een bakje chips minder eten. Maar grote verschillen zitten vaak in kleine dingen, help jezelf door s’avonds een gezonde lunch voor te bereiden voor de dag erna. Zo hoef je in de ochtend nergens over na te denken en wordt je s’middags in de bedrijfskantine niet verlijd tot frikandelbroodjes en andere lekkernijen.

Een andere manier om jezelf te helpen minder te snoepen is om elke keer als je naar iets lekkers hunkert, eerst een glas water te drinken. Zo vul je je maag waardoor je minder eet, en je voorkomt uitdroging.

2. Drink water!

We noemden het hierboven al even maar heel vel zogenaamd “gezonde” alternatieven zoals vruchtensappen en sportdrankjes zitten bomvol suikers. al deze suikers doen je lijf en hersenen geen goed, en eigenlijk moet je je vochtinname beperken tot alleen water.

Mag ik dan niets anders meer drinken?! Ja natuurlijk wel je moet doen wat je wilt maar wees je ervan bewust dat water altijd de beste optie is. en als je een keer bij een avondje stappen een paar biertjes drinkt is dat echt geen ramp, wanneer je dit een paar keer per week doet is het een heel ander verhaal.

Ook hierbij moet je letten op de kleintjes, een biertje in de sportkantine na trainen is heerlijk maar het is niet de beste optie. Ook hierbij is het verstandig om eerste veel water te drinken voordat je aan het bier gaat, met een volle maag en genoeg vocht in je systeem drink je al een stuk langzamer en zal je dus ook niet zo snel te veel bier drinken.

3. Reclame op tv

Veruit het meest gehoorde excuus van mensen om niet te gaan sporten is dat ze geen tijd hebben. Dit is vaak maar deels waar, natuurlijk kan het lastig zijn om naar de voetbal, hockey fitness te gaan. Zeker voor hardwerkende mannen met een fulltime baan en/of kinderen, is vrije tijd vaak schaars. Wanneer je dan in de late uurtjes voor je naar bed gaat één uurtje voor jezelf hebt is het vaak lastig om de discipline op te brengen te gaan sporten. Je moet je tas pakken, naar de sportschool fietsen, omkleden, en als je klaar bent alles weer in omgekeerde volgorde Bah!

Sport in plaats daarvan lekker thuis! Hier heb je echt geen dure apparatuur voor nodig! ga lekker film kijken en wacht tot het reclame blok. Deze duren al gauw z’n acht minuten en hierin pak jij je sportmomentje! doe wat sit-ups of crunches, doe leg raises of welke andere oefening je maar wilt. dit kost vrijwel niets en zo doe je toch wat training.

Stel dat je 5 reclame blokken in een avond hebt en je doet elke keer 8 minuten trainen, dan heb je zonder je woonkamer te verlaten toch 40 minuten gesport!

Tip: Als je buikspieroefeningen gaat doen dan is een yogamatje een verstandige investering.

4. Zorg voor voldoende slaap

Zorg voor voldoende slaap. het belang van slapen wordt onderschat, men denkt vaak dat er alleen maar winst te behalen valt in de gym maar dit is niet waar, slapen in uitermate belangrijk voor het herstel van je lijf!

Net zoals je mentaal niet fit en helder bent na een lange dag, zo is je lichaam ook niet op z’n best als het te weinig rust krijgt. Zeker wanneer je een fysiek beroep hebt zoals timmerman of steigerbouwer, en je toch al de gehelde dag met spullen sjouwt en klautert heeft je lichaam voldoende tijd nodig om te herstellen.

5. Zorg voor regelmaat

Zorg voor regelmaat. Je lijf houdt ervan als dingen een beetje voorspelbaar zijn. Iets wat voorspelbaar is daar kan het zich namelijk op voorbereiden, iets waarop geanticipeerd wordt levert minder stress op dan iets wat onverwachts om de hoek komt kijken. Dus zorg voor regelmaat in je leven.

Ga zo veel mogelijk om vaste tijden naar bed, en sta op vaste tijden weer op. Zorg voor een vast ochtend ritueel, begin met het drinken van 2 glazen water om je vochtreserves op peil te brengen, douchen, tandenpoetsen, aankleden doe dit in een vaste volgorde. niet alleen voor het behoud van je lijf maar ook voor het behoud van je geest, alles wat je routinematig doet hoef je minder over na te denken waardoor het minder mentale strain veroorzaakt.

Dit gaat op voor het opstaan en je ochtend bezigheden maar ook voor je middag en avond, houdt je leven redelijk voorspelbaar en wijk niet ineens te veel af van je normale dagindeling.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.